torsdag 20 november 2008

Fler deckarbloggar!

Varför startar man en deckarblogg? Ja, det finns väl många olika svar på den frågan men en gemensam nämnare är väl att man helt enkelt älskar genren. När Lillasyster surfade runt på nätet (sådant som jag ju har tid med eftersom jag lever slackerliv här på landet, i alla fall om man får tro Storasyster) kunde jag inte hitta någon specifik deckarblogg, och eftersom läsandet och skrivandet är ständigt närvarande för mig kom tanken ganska naturligt. Vi gör en kombo! Fortsätter läsa precis som vanligt men skriver ned det vi nu bara diskuterar muntligen med varandra och vips, så har vi en blogg. Och kanske kan den intressera några andra än oss. Vilket vore roligt. Storasyster gillade idén och så satte vi igång.

Nu har Lillasyster börjat få lite mera koll på bloggsfären, en värld som tidigare varit okänd, och se, det finns ju bra och spännande deckarbloggar. En sådan är ”Deckarbiten” som är en synnerligen intressant blogg. Medan syrran och jag mest ägnar oss åt att läsa och skriva om det vi läser om har ”Deckarbiten” koll på det mesta. Här finns allt från boktips från antikvariatets skatter till dagsaktuell debatt. Respekt! Lillasyster är imponerad och rekommenderar ”Deckarbiten” varmt. http://deckarbiten.wordpress.com/ Besök sidan idag!

/Lillasyster

1 kommentar:

Anonym sa...

Man bugar och tackar! / Deckarbiten